USC.5342
Wypełniony formularz „ zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące” – druk dostępny na miejscu,
Do wglądu:
- dowód osobisty osoby meldującej się
(w przypadku cudzoziemców – aktualny paszport, dokument podróży, zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony lub na osiedlenie się, decyzja na o udzieleniu zgody na pobyt tolerowany lub o nadaniu statusu uchodźcy w RP, dla obywatela UE – dowód osobisty).
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu,
- pełnomocnictwo oraz dowód osobisty pełnomocnika jeżeli reprezentuje on osobę, która chce dokonać zameldowania,
- przy zameldowaniu osoba zgłaszająca przedstawia potwierdzenie pobytu w lokalu dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu. Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje się na formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.
Cudzoziemcy
Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Porozumienia o Wolnym Handlu ( EFTA ) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej, przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Członek rodziny cudzoziemca, o którym mowa w pkt 1 nie będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej , obywatelem państwa członkowskiego ( EFTA ) lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej jest obowiązany zameldować w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 30 dniu od dnia przybycia do tego miejsca
Cudzoziemiec nie wymieniony w pkt 1 i 2 przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego do 3 miesięcy lub trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 4 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca, chyba, że jego pobyt na terytorium RP nie przekracza 14 dni.
Obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej i członek jego rodziny nie będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, którzy dokonują zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące zgłaszają dane wymagane do zameldowania, przy czym obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej przedstawia ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu lub zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE lub w przypadku braku zaświadczenia składa oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a członek jego rodziny nie będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej – ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela UE lub ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela UE.
Urząd Gminy Nur, Urząd Stanu Cywilnego, ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, parter pok. nr 1 i nr 2.
Nie podlega opłacie skarbowej.
Bez zbędnej zwłoki.
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności (Dz. U. z 2015 r. poz. 388 t. j.),
2. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 t. j. z późn. zm.), 3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego ( Dz. U. z 2011 r. Nr 220, poz. 1306 z późn. zm.),
4. Ustawa z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin ( Dz. U. z 2014 r. poz. 1525 t. j.
Nie dotyczy.
Urząd Gminy Nur, Urząd Stanu Cywilnego, ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, parter pok. nr 1 i nr 2. e-mail: usc.nur@gminanur.pl, tel. 862779912.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Nur