Zameldowanie na pobyt stały

Kod RWA

USC.5342

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz „ zgłoszenie pobytu stałego”
  2. Do wglądu:

- dowód osobisty lub paszport osoby meldującej się- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu ( budynku )

- pełnomocnictwo oraz dowód osobisty pełnomocnika jeżeli reprezentuje on osobę, która chce dokonać zameldowania

- przy zameldowaniu na pobyt stały osoba zgłaszająca przedstawia potwierdzenie pobytu w lokalu dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu. Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje się na formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.

- w przypadku nowo wybudowanego budynku, do zameldowania należy przedstawić zaświadczenie o nadaniu numeru porządkowego budynku.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Nur, Urząd Stanu Cywilnego, ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, parter pok. nr 1 i nr 2. e-mail: usc.nur@gminanur.pl, tel. 862779912.

Opłaty

Nie podlega opłacei skarbowej.

Termin i sposób załatwienia

Bez zbędnej zwłoki.

Rejestracja oraz wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały ważna do chwili zmiany miejsca zameldowania.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24.09.2010 roku o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 t. j.),

Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 t. j z późn. zm.),

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2011 r. Nr 220, poz. 1306 z późn. zm.),

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 16 lutego 2012 r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz rejestrach mieszkańców   i rejestrach zamieszkania cudzoziemców ( Dz. U. z 2012 r. poz. 347 z późn. zm..)

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy.

Inne informacje

Urząd Gminy Nur, Urząd Stanu Cywilnego, ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, parter pok. nr 1 i nr 2. e-mail: usc.nur@gminanur.pl, tel. 862779912.

  1. Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
  2. Osoba niepełnoletnia nie posiadająca dokumentu stwierdzającego tożsamość przy zameldowaniu przedstawia odpis skrócony aktu urodzenia.
  3. Zameldowania w miejscu pobytu stałego należy dokonać najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Urząd Gminy Nur
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 20 grudnia 2015 19:57
Dokument wprowadzony do BIP przez: Andrzej Warchala
Ilość wyświetleń: 3878
02 marca 2021 07:52 (Klaudia Korycka) - Aktualizacja danych sprawy.
20 grudnia 2015 19:58 (Andrzej Warchala ) - Aktualizacja danych sprawy.
20 grudnia 2015 19:57 (Andrzej Warchala ) - Utworzenie sprawy.