USC.5351
Zgłoszenia należy dokonać w ciągu 21 dni od dnia sporządzenia karty urodzenia, a gdy dziecko urodziło się martwe - w terminie 3 dni od dnia sporządzenia karty martwego urodzenia, przedkładając jednocześnie następujące dokumenty:
- dowód osobisty lub paszport osoby zgłaszającej urodzenie- do wglądu;
Po tym terminie akt urodzenia dziecka zostanie przez kierownika USC sporządzony
z urzędu.
Podstawą sporządzenia aktu urodzenia jest karta urodzenia lub karta martwego urodzenia przekazane przez podmiot wykonujący działalność leczniczą.
Urząd Gminy Nur, Urząd Stanu Cywilnego, ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, e-mail: usc.nur@gminanur.pl, tel. 862779912, (parter) pok. 1 i 2.
Sporządzenie aktu urodzenia jest wolne od opłat.
Sporządzenie aktu urodzenia dziecka następuje niezwłocznie.
Osobie rejestrującej akt urodzenia wydawany jest 1 odpis skrócony z urzędu.
-Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 463 ze zm.),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1546 ze zm.).
Nie dotyczy.
Urząd Gminy Nur, Urząd Stanu Cywilnego, ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, e-mail: usc.nur@gminanur.pl, tel. 862779912, (parter) pok. 1 i 2.
Do zgłoszenia urodzenia dziecka zobowiązani są w kolejności:
Numer PESEL będzie można otrzymać niezwłocznie po dokonaniu zgłoszenia urodzenia.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Nur