Udostępnianie danych z rejestru PESEL, rejestru mieszkańców oraz rejestru cudzoziemców

Kod RWA

USC.5345

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony wniosek  o udostępnienie danych z rejestru Pesel, rejestrów   mieszkańców oraz rejestrów zamieszkania cudzoziemców. (druk w załączeniu)   
  2. Dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość wnioskodawcy (do wglądu)
  3. Dowód dokonania opłaty od osób, jednostek organizacyjnych i podmiotów mających obowiązek uiszczenia opłaty
  4. Dokument, z którego wynika obowiązek wskazania danych osoby (okazanie do wglądu oryginału dokumentu świadczącego o interesie prawnym np.  zobowiązanie sądu do przedstawienia adresu i dołączenie jego kserokopii do wniosku, postanowienia i decyzje innych organów, kopie umów).

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Nur, Urząd Stanu Cywilnego, ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, parter pok. nr 1 i nr 2.

Opłaty

Opłata ustawowa za jednostkową informację w wysokości 31 zł, która należy wpłacić na rachunek bankowy: BS Ciechanowiec Oddział Nur 64 8749 0006 2600 0013 2000 0010

Termin i sposób załatwienia

W przypadku odmowy decyzja administracyjna.

Podstawa prawna

  1. Art. 46 i art. 53 ustawy z dnia 24.09.2010 roku o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r.  poz. 1397 j. t.), 
  2. Ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 26 czerwca 2014 roku (Dz. U . z 2019 r. poz. 1781 z późn. zm.),
  3.  Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2011 roku w sprawie opłat za  udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców, rejestrów zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL (Dz. U. 2011 r. poz. 1153 z późn. zm.),
  4. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 j.t. z późn. zm.)
  5. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 5 października 2011 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego. (Dz. U. 2011 r. poz. 1450).

Tryb odwoławczy

Od decyzji odmownej przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Wójta Gminy Nur w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Inne informacje

 Urząd Gminy Nur, Urząd Stanu Cywilnego, ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, parter pok. nr 1 i nr 2. e-mail: usc.nur@gminanur.pl, tel. 862779912.

  1. Osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny;
  2. Jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą;
  3. Innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes faktyczny dane dotyczą.

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Urząd Gminy Nur
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 20 grudnia 2015 20:40
Dokument wprowadzony do BIP przez: Andrzej Warchala
Ilość wyświetleń: 928
02 marca 2021 07:43 (Klaudia Korycka) - Aktualizacja danych sprawy.
20 grudnia 2015 20:41 (Andrzej Warchala ) - Aktualizacja danych sprawy.
20 grudnia 2015 20:40 (Andrzej Warchala ) - Aktualizacja danych sprawy.