Wydanie dowodu osobistego

Kod RWA

USC.5344

Wymagane dokumenty

Wymagane dokumenty – wniosek składany w formie papierowej

  1. Wniosek o wydanie dowodu osobistego /gotowy druk/
  2. Posiadany dowód osobisty bądź w przypadku jego braku inny dokument potwierdzający tożsamość – do wglądu
  3. Aktualna kolorowa fotografia osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego o wymiarach 35x45 mm, wykonana na jednolitym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrząca na wprost z otwartymi oczami nie przesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami. – o ile nie występują przesłanki, o których mowa w art. 29 ust. 2-4 ustawy.
  4. Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.
  5. Złożenie wniosku w ciemnych okularach przez osoby z wadami wzroku wymaga złożenia orzeczenia o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenia o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 rok życia;
  6. Złożenia fotografii w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny wymaga złożenia zaświadczenia o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej.

Wymagane dokumenty – wniosek składany w formie elektronicznej

  1. wniosek w postaci elektronicznej, opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP,  należy przesłać do siedziby dowolnej gminy.
  2. Do wniosku składanego w postaci elektronicznej załącza się plik zawierający fotografię o wymiarach co najmniej 492 x 610 pikseli i wielkości nie przekraczającej 2,5 MB, spełniającą wymogi, o których mowa w ust. 5 pkt 2
  3. W przypadku gdy wniosek jest składany w postaci elektronicznej, tożsamość osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego potwierdza się przy odbiorze dowodu osobistego, na podstawie dotychczasowego dowodu osobistego, lub w przypadku utraty dowodu osobistego, ważnego polskiego paszportu.
  4. Oryginały orzeczenia o niepełnosprawności lub zaświadczenia o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej należy złożyć przy odbiorze dowodu osobistego.

Miejsce złożenia dokumentów

 Urząd Gminy Nur, Urząd Stanu Cywilnego, ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, parter pok. nr 1 i nr 2.

Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się w organie dowolnej gminy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Opłaty

Nie podlega opłacie skarbowej.

Termin i sposób załatwienia

Do 30 dni.

Dowód osobisty odbiera się osobiście w siedzibie organu gminy, w którym został złożony wniosek

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r o dowodach osobistych (Dz. U. z 2020 r. poz. 332 ze zm.),
  2.  Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu.  (Dz. U. z 2015 r. poz. 212).

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji o odmowie wydania dowodu lub o stwierdzeniu nieważności dowodu osobistego wnosi się do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem Wojta Gminy Nur w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie

Inne informacje

Urząd Gminy Nur, Urząd Stanu Cywilnego, ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, parter pok. nr 1 i nr 2. e-mail: usc.nur@gminanur.pl, tel. 862779912.

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Urząd Gminy Nur
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 20 grudnia 2015 21:02
Dokument wprowadzony do BIP przez: Andrzej Warchala
Ilość wyświetleń: 1217
02 marca 2021 07:46 (Klaudia Korycka) - Aktualizacja danych sprawy.
20 grudnia 2015 21:03 (Andrzej Warchala ) - Aktualizacja danych sprawy.
20 grudnia 2015 21:02 (Andrzej Warchala ) - Utworzenie sprawy.