Nur, 7 czerwca 2021 r.
IZD.271.1.2.2021
INFORMACJA
O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego
w trybie konkurencyjnego wyboru wykonawców
Budowa sieci wodociągowej na terenie miejscowości Nur i Łęg Nurski,
Etap I – Budowa sieci wodociągowej w drodze gminnej Nr 260523W – ul. Łomżyńska w Nurze
Przedsiębiorstwo Budowlane Dariusz Nalewajk
Dzbenin 85C, 07-410 Ostrołęka
Uzasadnienie wyboru: Wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu, jego oferta nie podlegała odrzuceniu i została uznana za najkorzystniejszą.
Wybrany wykonawca obowiązany jest skontaktować się z Zamawiającym w sprawie podpisania umowy w terminie do 15 czerwca 2021 r.
Lista złożonych ofert i bilans punktowy zastosowanych kryteriów:
|
|
Nazwa wykonawcy |
Adres wykonawcy |
Liczba pkt. w kryterium cena |
Liczba pkt. w kryterium okres gwarancji |
Suma punktów w obu kryteriach |
|
Oferta Nr 1 |
Przedsiębiorstwo Budowlane Dariusz Nalewajk |
Dzbenin 85C 07-410 Ostrołęka |
90,00 |
10 |
100,00 pkt |
|
Oferta Nr 2 |
Rejonowy Związek Spółek Wodnych w Siemiatyczach |
Ul. Armii Krajowej 35 17-300 Siemiatycze |
56,77 |
10 |
66,77 pkt |
2. Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie zostali wykluczeni żadni wykonawcy.
3. Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie zostały odrzucone żadne oferty.
________________________________________________________________________________________________________________
Nur, 26 maja 2021 r.
IZD.271.1.2.2021
INFORMACJA O TREŚCI ZŁOŻONYCH OFERT
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na:
Budowa sieci wodociągowej na terenie miejscowości Nur i Łęg Nurski,
Etap I – Budowa sieci wodociągowej w drodze gminnej Nr 260523W – ul. Łomżyńska w Nurze
Zamawiający informuje, że w postępowaniu prowadzonym bez stosowania ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, w trybie otwartego zapytania ofertowego zgodnie z zasadą konkurencyjności przy przestrzeganiu Komunikatu Wyjaśniającego Komisji, dotyczącego prawa wspólnotowego obowiązującego w dziedzinie udzielania zamówień, które nie są lub są jedynie częściowo objęte dyrektywami w sprawie zamówień publicznych (2006/C 179/02) i Wyroku Sądu z dnia 20 maja 2010 roku (Sprawa T-258/06) (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej C 179/32 PL 3.7.2010), złożono następujące oferty:
|
Nr oferty |
Nazwa Wykonawcy |
Adres Wykonawcy |
Cena brutto: |
Okres gwarancji |
|
1 |
Przedsiębiorstwo Budowlane Dariusz Nalewajk |
Dzbenin 85C 07-410 Ostrołęka |
250 920,00 zł |
60 m-cy |
|
2 |
Rejonowy Związek Spółek Wodnych w Siemiatyczach |
Ul. Armii Krajowej 35 17-300 Siemiatycze |
397 782,00 zł |
60 m-cy |
Kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 598 000 zł brutto.
___________________________________________________________________________________________________________________
IZD.271.1.2.2021
ZAPYTANIE OFERTOWE
Budowa sieci wodociągowej
na terenie miejscowości Nur i Łęg Nurski,
Etap I – Budowa sieci wodociągowej w drodze gminnej Nr 260523W – ul. Łomżyńska w Nurze
prowadzone w trybie otwartego zapytania ofertowego zgodnie z zasadą konkurencyjności przy przestrzeganiu Komunikatu Wyjaśniającego Komisji, dotyczącego prawa wspólnotowego obowiązującego w dziedzinie udzielania zamówień, które nie są lub są jedynie częściowo objęte dyrektywami w sprawie zamówień publicznych (2006/C 179/02) i Wyroku Sądu z dnia 20 maja 2010 roku (Sprawa T-258/06)(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej C 179/32 PL 3.7.2010)
W niniejszym postępowaniu przepisy Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 z późn.zm.) nie mają zastosowania – przedmiot zamówienia podlega tzw. „zamówieniom sektorowym” w myśl art. 7 pkt. 35) w/w ustawy, a wartość zamówienia nie przekracza kwoty progów unijnych określonych w art. 3 ust. 1 pkt. 2) ustawy.
I. Nazwa (firma) i adres zamawiającego:
Gmina Nur
Ul. Drohiczyńska 2
07-322 Nur
Tel. 662 520 688, Faks: 86 2779901
Adres strony internetowej: http://nur.bipgmina.pl/
Adres poczty elektronicznej: inwestycje@gminanur.pl
II. Opis przedmiotu zamówienia
1) opracowanie i uzgodnienie tymczasowej organizacji ruchu na drodze gminnej publicznej na czas prowadzenia robót budowlanych,
2) roboty przygotowawcze w postaci urządzenia, zabezpieczenia i oznakowania placu budowy,
3) zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej,
4) zorganizowanie i przeprowadzenie wszelkich koniecznych badań, analiz, prób, testów itp. niezbędnych przy realizacji przy realizacji przedmiotu zamówienia i/lub wymaganych przez Zamawiającego i Inspektora Nadzoru,
5) przedstawienie dokumentów potwierdzających dopuszczenie do obrotu i stosowania (atestów, aprobat technicznych, certyfikatów, deklaracji zgodności, protokołów badań itp.) w robotach budowlanych, materiałów użytych do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z przepisami prawa budowlanego na każde żądanie inspektora nadzoru, a także dołączenia przedmiotowych dokumentów do dokumentacji powykonawczej,
6) po zakończeniu robót doprowadzenie terenu budowy do stanu pierwotnego, dokonanie ewentualnej naprawy nawierzchni w przypadku jej zniszczenia, demontaż ewentualnych obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu,
7) sporządzenie dokumentacji powykonawczej wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą.
6. Zadanie dofinansowane jest ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
7. Podstawowe wymagania dotyczące robót:
1) Wykonawca po podpisaniu umowy, a przed przystąpieniem do wykonania robót budowlanych, zobowiązany będzie do dostarczenia oświadczenia kierownika budowy o podjęciu się obowiązku kierowania budową wraz z wymaganymi załącznikami oraz uzgodnienia z Zamawiającym szczegółowego planu (harmonogramu rzeczowo-finansowego) wykonania robót.
2) Podczas wykonywania robót należy zapewnić stałe dostarczanie wody na potrzeby mieszkańców ul. Łomżyńskiej w Nurze. Nieuniknione krótkotrwałe przerwy w dostawie wody muszą być zgłaszane do Zamawiającego z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym umożliwiającym poinformowanie mieszkańców w sposób zwyczajowo przyjęty.
3) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonanych robót, bezpieczeństwo wszelkich czynności na terenie budowy, metody użyte przy budowie oraz za ich zgodność z dokumentacją projektową, STWiOR i poleceniami Inspektora Nadzoru. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
4) Wykonawca zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia zobowiązany jest do oznakowania miejsca budowy poprzez wystawienie Tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zgodnego z ww. rozporządzeniem.
5) Materiały stosowane przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia powinny być fabrycznie nowe i odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu, stosowania w budownictwie zgodnie z Prawem budowlanym oraz jakościowo i gatunkowo wymaganiom określonym w STWiOR.
6) Równoważność materiałów:
a) W projektach budowlanych, wykonawczych, przedmiarze robót mogą występować nazwy własne, znaki towarowe lub być podane niektóre charakterystyczne dla producenta wymiary. Nie są one wiążące i można dostarczyć elementy równoważne, których charakterystyka nie jest gorsza niż parametry urządzeń czy materiałów podanych w opracowaniach projektowych. Wszelkie koszty wynikające z różnic pomiędzy urządzeniami zaprojektowanymi, a zaoferowanymi ponosi Wykonawca. Zwrot „równoważne” oznacza możliwość uzyskania efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych poprzez dopuszczenie ofert opartych na równoważnych ustaleniach.
b) Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania materiałów równoważnych opisywanym w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót o parametrach nie gorszych od wymaganych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały. Wykonawca proponujący materiały równoważne do oferty załączy dane techniczne pokazujące, że proponowany element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i jakościowym wraz z oświadczeniem producenta że proponowane materiały są równoważne do zaproponowanego w dokumentacji co do celu jego przeznaczenia.
c) Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta, zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne materiałów ujętych w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.
d) Zamawiający nie wyraża zgody, aby proponowane materiały równoważne były prototypami lub materiałami testowymi. Wymogiem bezwzględnym jest, by były to materiały sprawdzone, pracujące na innych zrealizowanych obiektach (podać obiekty w których zostały zamontowane oraz rok realizacji) przez okres nie krótszy niż 2 lata. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia działania materiału równoważnego pracującego na wskazanym obiekcie. Oferent przedstawiając rozwiązania równoważne nie może naruszyć praw osób trzecich z tytułu patentów, znaków towarowych, praw autorskich i innych oraz oświadcza, że wymagana dla realizacji przedmiotu umowy produkcja i sprzedaż nie jest prowadzona z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji.
7) Zamawiający wymagać będzie od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z opracowanym projektem, szczególnie w zakresie efektów dostarczania wody, kosztów eksploatacji, niezawodności działania. Wykonawca musi mieć świadomość, iż możliwość zastosowania urządzeń równoważnych uzależniona będzie od ich zgodności ze wszystkimi parametrami określonymi w projekcie, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz akceptacji projektanta, inspektora nadzoru i zamawiającego.
8. Wymagania dotyczące gwarancji:
Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia pisemnej gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane materiały na okres wskazany w formularzu ofertowym. Warunki gwarancji opisuje § 11 Projektu umowy, stanowiący załącznik nr 7 do niniejszego zapytania.
Długość okresu gwarancji stanowi jedno z kryterium oceny ofert. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia min. 36 miesięcy, licząc od dnia podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego.
9. Wymagany termin płatności faktury – 30 dni od dnia wystawienia.
10. Termin realizacji zamówienia:
1) Termin rozpoczęcia robót – w ciągu 5 dni od dnia protokolarnego przekazania placu budowy.
2) Termin zakończenia robót w terenie – do 31 sierpnia 2021 roku.
3) Termin wykonania całości przedmiotu umowy – do 30 września 2021 r.
III. Warunki udziału w postępowaniu
1. Wykonawcy, którzy biorą udział w postępowaniu, powinni spełniać następujące warunki:
1) Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej Wykonawcy,
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada odpowiednie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 300 000 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych).
2) Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej,
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) W okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - prawidłowo zrealizował co najmniej dwie roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 300 000 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych) każda w zakresie budowy, przebudowy, rozbudowy sieci wodociągowej wraz z dokumentem potwierdzającym, że roboty te zostały wykonane należycie.
b) Dysponuje lub na czas realizacji zamówienia będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia tj.
- kierownika budowy posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych lub uprawnienia równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są oni wykazać spełnienie warunków udziału w postępowaniu wspólnie.
IV. Warunki wykluczenia z postępowania
1. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust.1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 z późn.zm.).
2. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
V. Poleganie na zasobach innych podmiotów
VI. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
VII. Wymagania dotyczące wadium
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
VIII. Wyjaśnienie treści zapytania ofertowego
1) Wykonawca może zwrócić się pisemnie do zamawiającego o wyjaśnienie treści niniejszego zapytania ofertowego. Zamawiający udzieli wyjaśnień nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, z zastrzeżeniem pkt.2).
2) Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego wpłynie do zamawiającego później niż do 21 maja 2021 r. do godz. 15.00 lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić wniosek bez rozpoznania.
3) Ewentualna zmiana terminu składania ofert nie powoduje przesunięcia terminu, o którym mowa
w pkt. 2), po upłynięciu, którego zamawiający może pozostawić wniosek o wyjaśnienie treści zapytania bez rozpoznania.
4) Treść zapytań oraz udzielone wyjaśnienia zostaną zamieszczone na stronie internetowej: http://nur.bipgmina.pl/ w zakładce „Zamówienia publiczne powyżej 130.000 złotych” oraz przekazane jednocześnie wszystkim wykonawcom, którzy złożyli zapytania, bez ujawniania źródła zapytania.
5) Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do zamawiającego zapytania w sprawach wymagających zachowania pisemności postępowania.
IX. Opis sposobu przygotowania oferty
a) Kosztorys ofertowy, przygotowany na podstawie przedmiarów robót, stanowiących załącznik nr 2 do niniejszego zapytania,
b) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego zapytania,
c) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego zapytania.
d) Dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego tj. 300 000 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych),
e) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – przygotowany zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszego zapytania,
f) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – przygotowany zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego zapytania,
3. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej wraz z wymaganymi podpisami Wykonawcy lub osoby upoważnionej do reprezentacji Wykonawcy.
4.Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie / opakowaniu w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
5.Koperta / opakowanie zawierające ofertę winno być zaadresowane do zamawiającego na adres podany w punkcie I niniejszego zapytania i opatrzone nazwą, dokładnym adresem wykonawcy oraz oznaczone w sposób następujący:
„Oferta na budowę sieci wodociągowej na ul. Łomżyńskiej w Nurze
nie otwierać przed 2021-05-26, godz. 13:10"
6. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z nienależytego oznakowania koperty / opakowania lub braku którejkolwiek z wymaganych informacji.
X. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert
1. Oferty należy składać do dnia: 2021-05-26 do godz. 13:00 w siedzibie zamawiającego:
Urząd Gminy Nur, ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, Biuro Podawcze na parterze budynku.
Ze względu na ograniczenie polegające na wyłączeniu bezpośredniej obsługi interesantów przy osobistym składaniu oferty zamkniętą kopertę należy przekazać dyżurującemu pracownikowi.
2. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę. Zmiana, jak i wycofanie oferty, wymagają zachowania formy pisemnej.
3. Oferty zostaną otwarte publicznie dnia: 2021-05-26 o godz. 13:10 w siedzibie zamawiającego:
Urząd Gminy Nur, ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, pokój nr 21.
XI. Przesłanki odrzucenia oferty
Oferta podlega odrzuceniu w przypadku, gdy:
1) została złożona po terminie składania ofert,
2) została złożona przez wykonawcę podlegającego wykluczeniu z postępowania lub niespełniającego warunków udziału w postępowaniu
3) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia,
4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
XII. Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania ofert częściowych w tym postępowaniu.
XIII. Kryteria oceny ofert i opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny ofert:
|
L.p. |
Opis kryterium |
Waga kryterium |
Szczegółowy opis, wzór |
|
Nr 1 |
Cena |
90 % |
Cn/Cof.b.x 90 = ilość punktów, gdzie: Cn – najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych Cof.b. – cena oferty badanej nieodrzuconej |
|
Nr 2 |
Okres gwarancji |
10 % |
10 pkt. – od 60 miesięcy i powyżej 7 pkt. – od 49 do 59 miesięcy 5 pkt. – od 37 do 48 miesięcy 0 pkt. – 36 miesięcy (gwarancja wymagana) |
|
|
Razem |
100% |
Maksymalna liczba punktów – 100 pkt |
2. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska największą liczbę punktów.
4. Cena oraz inne warunki przedstawione przez Wykonawcę nie podlegają negocjacjom na żadnym etapie postępowania.
XIV. Informacja o zakończeniu postępowania
Niezwłocznie po zakończeniu postępowania Zamawiający zamieści na stronie internetowej http://nur.bipgmina.pl/ informację o:
1) wyborze wykonawcy albo
2) odrzuceniu wszystkich złożonych ofert, albo
3) niezłożeniu żadnej oferty, albo
4) zakończeniu tego postępowania bez wyboru żadnej z ofert.
Niezależnie od zamieszczenia informacji na podanych wyżej stronach internetowych o wynikach postępowania Zamawiający poinformuje wszystkich Wykonawców biorących udział w postępowaniu.
XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
3.1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy:
Bank Spółdzielczy w Ciechanowcu Oddział Nur 30 8749 0006 2600 0013 2000 0040
z adnotacją „Zabezpieczenie należytego wykonania umowy – Budowa sieci wodociągowej na ul. Łomżyńskiej w Nurze"
3.2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,
3.3) w gwarancjach bankowych,
3.4) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
3.5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Sposób przekazania zabezpieczenia w formie innej niż pieniądz: Dokument potwierdzający wniesienie zabezpieczenia należy dostarczyć przed podpisaniem umowy.
5. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy nastąpi w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane, z zastrzeżeniem kwoty 30% wysokości zabezpieczenia, która pozostawiona zostanie na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady. Pozostawiona kwota zostanie zwrócona w terminie 14 dni po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji.
6. W zakresie zabezpieczenia należytego wykonania umowy obowiązują uregulowania zawarte w art. 449-453 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 z późn.zm.).
XVI. Pozostałe informacje
a) do zmiany zapytania ofertowego przed upływem terminu składania ofert ,
b) zakończenia postępowania bez wyboru żadnej z ofert,
c) odwołania postępowania do momentu złożenia ofert,
d) unieważnienia postępowania, jeśli:
- cena oferty najkorzystniejszej przekroczy kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
- wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, iż realizacja zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było przewidzieć w chwili wszczynania postępowania,
- postępowanie obarczone jest wadą powodującą, że zawarta umowa będzie nieważna.
W przypadkach, o których mowa powyżej, Wykonawcy nie przysługują w stosunku do Zamawiającego żadne roszczenia odszkodowawcze.
2. Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe, o czym niezwłocznie poinformuje Wykonawcę.
3. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy nie złożyli wymaganych dokumentów lub oświadczeń bądź złożone dokumenty i/lub oświadczenia zawierają braki, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Czynność uzupełniania dokumentów i/lub oświadczeń jest czynnością jednokrotną. Uzupełnieniu nie podlega treść oferty rozumiana jako zakres zobowiązania Wykonawcy.
4. Zamawiający może wezwać Wykonawcę w wyznaczonym przez siebie terminie do złożenia wyjaśnień dotyczących złożonych dokumentów i/lub oświadczeń.
5. Jeżeli zaoferowana cena lub koszt, lub ich istotne części składowe, wydadzą się Zamawiającemu rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia lub wzbudzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w dokumentach zamówienia, Zamawiający może zażądać od wykonawcy wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub kosztu, lub ich istotnych części składowych.
6. Odrzuceniu, jako oferta z rażąco niską ceną lub kosztem, podlega oferta wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień w wyznaczonym terminie, lub jeżeli złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają podanej w ofercie ceny lub kosztu.
XVII. Załączniki:
Załącznik Nr 1 – formularz ofertowy,
Załącznik Nr 2 – przedmiar robót ,
Załącznik Nr 3 – oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia,
Załącznik Nr 4 – oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
Załącznik Nr 5 – wykaz robót,
Załącznik Nr 6 – wykaz osób,
Załącznik Nr 7 – projekt umowy,
Załącznik Nr 8 – specyfikacja techniczna,
Załącznik Nr 9 – dokumentacja projektowa.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Nur