Nabór na wolne stanowisko: asystent rodziny

NABÓR NA STANOWISKO: ASYSTENT RODZINY

KIEROWNIK GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W NURZE OGŁASZA  NABÓR NA STANOWISKO: ASYSTENT RODZINY

Forma zatrudnienia : umowa - zlecenie

Przewidywany termin realizacji umowy: do grudnia 2023 r.

I. Wymagania niezbędne:

Asystentem rodziny może być osoba, która:

  1. Posiada obywatelstwo polskie.
  2. Posiada wykształcenie:

a)      wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna

lub

b)     wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
( T. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 821 ze zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną

lub

c)      średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.

  1. Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona.
  1. Wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego.
  2. Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne  przestępstwo lub umyślne przestępstwo  skarbowe.
  3. Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych. 

II. Wymagania dodatkowe:

  1. Doświadczenie w pracy zawodowej na podobnym stanowisku.
  2. Wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny.
  3. Samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy.
  4. Komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność.
  5. Umiejętność zachowania bezstronności w kontaktach z rodziną.
  6. Prawo jazdy kat. „B” i posiadanie własnego środka transportu.
  7. Znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz innych aktów normatywnych związanych z pomocą społeczną. 

III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1. Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę  między godziną 8 – 21.

2.Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

1)      opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;

2)      opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

3)      udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

4)      udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

5)      udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

6)      udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

7)      wspieranie aktywności społecznej rodzin;

8)      motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

9)      udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy  zarobkowej;

10)  motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na 

 celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności 

 psychospołecznych;

11)   udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach 

psychoedukacyjnych ;

12)   podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia  

 bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

13)   prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

14)   prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

15)   dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, 

 monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

16)   sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

17)   współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi 

 organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami 

 specjalizującym się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

18)   współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą.

IV. Informacje dodatkowe:

  1. Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach umowy o świadczenie usług- umowy - zlecenia na terenie gminy Nur;
  2. Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego, na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona;
  3. Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.

V. Wymagane dokumenty:

  1. Życiorys – curriculum vitae.
  2. List motywacyjny.
  3. Kwestionariusz osobowy.
  1. Kopie dokumentów poświadczających wykształcenie i posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy).
  2. Kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje  z zakładów pracy.
  3. Zaświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie obowiązków asystenta rodziny.
  4. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.
  5. Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  6. Oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona.
  7. Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego.
  8. W przypadku zawarcia umowy- zlecenia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały ww. dokumentów.
  9. Oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rekrutacji.

W miejscu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%. 

VI. Termin i sposób składania ofert:

  1. Dokumenty (w zamkniętej kopercie z dopiskiem „NABÓR NA ASYSTENTA RODZINY” należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurze, ul. Drohiczyńska 2  pokój nr 4, a także pocztą tradycyjną- papierową  na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nurze ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, w terminie do dnia 27 marca 2023 roku, do godz.  15.30.
    1. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej GOPS w Nurze .
    2. Decyduje data wpływu dokumentów do siedziby Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurze. Dokumenty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 86 2774118 od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30.

Nur, dnia 14.03.2023r.

  Nabór na asystenta rodziny

  Oświadczenie

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 marca 2023 13:08
Dokument wprowadzony do BIP przez: Maria Oblińska
Ilość wyświetleń: 220
14 marca 2023 13:42 (Maria Oblińska) - Zmiana treści zakładki.
14 marca 2023 13:41 (Maria Oblińska) - Zmiana treści zakładki.
14 marca 2023 13:26 (Maria Oblińska) - Zmiana treści zakładki.