Zamówienia publiczne powyżej 130.000 zł

IZD.271.1.5.2022 Budowa sieci wodociągowej na terenie miejscowości Nur i Łęg Nurski - Etap II

                                                                                                                                                              Nur, 26 lipca 2022 r.

IZD.271.1.5.2022

INFORMACJA

O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego

w trybie konkurencyjnego wyboru wykonawców

 

Budowa sieci wodociągowej na terenie miejscowości Nur i Łęg Nurski – Etap II

 

  1. Zamawiający informuje, że w postępowaniu prowadzonym bez stosowania ustawy z dnia 11 września 2019  r. Prawo zamówień publicznych, w trybie otwartego zapytania ofertowego zgodnie z zasadą konkurencyjności przy przestrzeganiu Komunikatu Wyjaśniającego Komisji, dotyczącego prawa wspólnotowego obowiązującego w dziedzinie udzielania zamówień, które nie są lub są jedynie częściowo objęte dyrektywami w sprawie zamówień publicznych (2006/C 179/02) i Wyroku Sądu z dnia 20 maja 2010 roku (Sprawa T-258/06) (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej C 179/32 PL 3.7.2010) wybrano do realizacji zamówienia w poszczególnych zadaniach najkorzystniejsze oferty:

 

Zadanie I – Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Nur ul. Ogrodowa

Wybrana oferta wykonawcy:

Przedsiębiorstwo Budowlane Dariusz Nalewajk

Dzbenin 85C, 07-410 Ostrołęka

 Uzasadnienie wyboru: Wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu, jego oferta nie podlegała odrzuceniu i została uznana za najkorzystniejszą.

 

Lista złożonych ofert i bilans punktowy zastosowanych kryteriów:

 

Nazwa wykonawcy

Adres wykonawcy

Liczba pkt. w kryterium cena

Liczba pkt. w kryterium okres gwarancji

Suma punktów

w obu kryteriach

Oferta Nr 1

Przedsiębiorstwo Budowlane

Dariusz Nalewajk

Dzbenin 85C

07-410 Ostrołęka

90,00

10

100,00 pkt

Oferta Nr 2

Rejonowy Związek Spółek Wodnych w Siemiatyczach

Ul. Armii Krajowej 35

17-300 Siemiatycze

59,30

10

69,30 pkt

 

 

 

 

 

 




Zadanie II – Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Nur ul. Brokowska

Wybrana oferta wykonawcy:

 Przedsiębiorstwo Budowlane Dariusz Nalewajk

Dzbenin 85C, 07-410 Ostrołęka

Uzasadnienie wyboru: Wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu, jego oferta nie podlegała odrzuceniu i została uznana za najkorzystniejszą.

Lista złożonych ofert i bilans punktowy zastosowanych kryteriów:

 

Nazwa wykonawcy

Adres wykonawcy

Liczba pkt. w kryterium cena

Liczba pkt. w kryterium okres gwarancji

Suma punktów

w obu kryteriach

Oferta Nr 1

Przedsiębiorstwo Budowlane

Dariusz Nalewajk

Dzbenin 85C

07-410 Ostrołęka

90,00

10

100,00 pkt

Oferta Nr 2

Rejonowy Związek Spółek Wodnych w Siemiatyczach

Ul. Armii Krajowej 35

17-300 Siemiatycze

60,86

10

70,76 pkt

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadanie III – Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Nur ul. Brokowska i Łęg Nurski

Wybrana oferta wykonawcy:

 Przedsiębiorstwo Budowlane Dariusz Nalewajk

Dzbenin 85C, 07-410 Ostrołęka

Uzasadnienie wyboru: Wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu, jego oferta nie podlegała odrzuceniu i została uznana za najkorzystniejszą.

Lista złożonych ofert i bilans punktowy zastosowanych kryteriów:

 

Nazwa wykonawcy

Adres wykonawcy

Liczba pkt. w kryterium cena

Liczba pkt. w kryterium okres gwarancji

Suma punktów

w obu kryteriach

Oferta Nr 1

Przedsiębiorstwo Budowlane

Dariusz Nalewajk

Dzbenin 85C

07-410 Ostrołęka

90,00

10

100,00 pkt

Oferta Nr 2

Rejonowy Związek Spółek Wodnych w Siemiatyczach

Ul. Armii Krajowej 35

17-300 Siemiatycze

63,43

10

73,43 pkt

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie zostali wykluczeni żadni wykonawcy.

3. Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie zostały odrzucone żadne oferty.

 

 

_________________________________________________________________________________________________________________

 

ZAMAWIAJĄCY:

Gmina Nur

Ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur

NIP 7591624953

tel. 662 520 688, e-mail: inwestycje@gminanur.pl

 

                                                                                                                                                                           Nur, 15 lipca 2022 r.

 

 

 

IZD.271.1.4.2022

 

 

 

INFORMACJA O TREŚCI ZŁOŻONYCH OFERT

 

 

 

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na:

 

Budowa sieci wodociągowej na terenie miejscowości Nur i Łęg Nurski – Etap II

 

 

 

Zamawiający informuje, że w postępowaniu prowadzonym bez stosowania ustawy z dnia 11 września 2019  r. Prawo zamówień publicznych, w trybie otwartego zapytania ofertowego zgodnie z zasadą konkurencyjności przy przestrzeganiu Komunikatu Wyjaśniającego Komisji, dotyczącego prawa wspólnotowego obowiązującego w dziedzinie udzielania zamówień, które nie są lub są jedynie częściowo objęte dyrektywami w sprawie zamówień publicznych (2006/C 179/02) i Wyroku Sądu z dnia 20 maja 2010 roku (Sprawa T-258/06) (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej C 179/32 PL 3.7.2010), złożono następujące oferty:

 

 

 

Nr oferty

Nazwa Wykonawcy

Adres Wykonawcy

Cena brutto Zadanie I

Cena brutto Zadanie II

Cena brutto Zadanie III

Okres gwarancji

1

Przedsiębiorstwo Budowlane Dariusz Nalewajk

Dzbenin 85C

07-410 Ostrołęka

347 080,71 zł

590 661,69 zł

408 903,13 zł

60 m-cy

2

Rejonowy Związek Spółek Wodnych w Siemiatyczach

Ul. Armii Krajowej 35

17-300 Siemiatycze

526 777,02 zł

873 454,98 zł

580 112,90 zł

60 m-cy

 

 

 

Kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi łącznie 1 100 212,46 zł brutto, w tym:

 

Zadanie I – Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Nur ul. Ogrodowa – kwotę 250 563,32 zł;

 

Zadanie II – Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Nur ul. Brokowska – kwotę 519 313,70 zł;

 

Zadanie III – Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Nur ul. Brokowska i Łęg Nurski – kwotę 330 335,44 zł.


_______________________________________________________________________________________________________________________

IZD.271.1.5.2022

ZAPYTANIE OFERTOWE

Budowa sieci wodociągowej
na terenie miejscowości Nur i Łęg Nurski
– Etap II

 

prowadzone w trybie otwartego zapytania ofertowego zgodnie z zasadą konkurencyjności przy przestrzeganiu Komunikatu Wyjaśniającego Komisji, dotyczącego prawa wspólnotowego obowiązującego w dziedzinie udzielania zamówień, które nie są lub są jedynie częściowo objęte dyrektywami w sprawie zamówień publicznych (2006/C 179/02) i Wyroku Sądu z dnia 20 maja 2010 roku (Sprawa T-258/06)(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej C 179/32 PL 3.7.2010)

W niniejszym postępowaniu przepisy Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1129 z późn.zm.) nie mają zastosowania – przedmiot zamówienia podlega tzw. „zamówieniom sektorowym” w myśl art. 7 pkt. 35) w/w ustawy, a wartość zamówienia nie przekracza kwoty progów unijnych określonych w art. 3 ust. 1 pkt. 2) ustawy.

 

I.  Nazwa (firma) i adres zamawiającego:

Gmina Nur

Ul. Drohiczyńska 2

07-322 Nur

Tel. 662 520 688, Faks: 86 2779901

Adres strony internetowej:         http://nur.bipgmina.pl/

Adres poczty elektronicznej:       inwestycje@gminanur.pl

II. Opis przedmiotu zamówienia

1. Gmina Nur zaprasza do złożenia oferty na wykonanie budowy sieci wodociągowej na terenie miejscowości Nur i Łęg Nurski – Etap II polegającej na budowie sieci wodociągowej PE 100 SR 17 Ø 160 mm,  włączeniem jej do działającej sieci wodociągowej oraz z przełączeniem istniejących przyłączy wodociągowych do nowej sieci.

2. Przedmiot zamówienia zostaje podzielone na trzy odrębne zadania:

Zadanie I – Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Nur ul. Ogrodowa

W ramach zadania I zaprojektowano sieć wodociągową w msc. Nur ul. Ogrodowa (droga gminna publiczna) z rur PE 100 SDR 17 Ø 160 mm o długości ok. 1 050,60  mb, w tym hydrantami nadziemnymi wykonanymi ze stali nierdzewnej p.poż. Ø 80 mm oraz zasuwami liniowymi odcinającymi wraz z obudową  i skrzynką uliczną. Przyłącza wodociągowe zaprojektowano z rur  Ø 40 mm PE 100 (SDR-17) PN-10. Na przyłączach znajdować się będą zasuwy odcinające DN 40 mm. Do każdej zasuwy zaprojektowano obudowę teleskopową oraz duże skrzynki żeliwne. Wszystkie skrzynki należy obudować i oznakować tabliczkami zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Wybudowana sieć wodociągową zostanie włączona (miejsce wcinki) do istniejącego wodociągu (działka  nr 347/1 – ul. Łomżyńska w Nurze). Sieć wodociągowa zostanie zakończona zasuwą bądź włączona do sieci w ulicy Brokowskiej – droga powiatowa nr 2627W (w zależności, która sieć będzie pierwsza realizowana).

Podczas wykonania robót konieczne będzie zajęcie pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 694.

 

Zadanie II – Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Nur ul. Brokowska

W ramach zadania II zaprojektowano sieć wodociągową w msc. Nur ul. Brokowska (droga powiatowa 2627W) z rur PE 100 SDR 17 Ø 160 mm o długości ok. 1 198,20 mb, w tym hydrantami nadziemnymi wykonanymi ze stali nierdzewnej p.poż. Ø 80 mm oraz zasuwami liniowymi odcinającymi wraz z obudową  i skrzynką uliczną. Przyłącza wodociągowe zaprojektowano z rur  Ø 40 mm PE 100 (SDR-17) PN-10. Na przyłączach znajdować się będą zasuwy odcinające DN 40 mm. Do każdej zasuwy zaprojektowano obudowę teleskopową oraz duże skrzynki żeliwne. Wszystkie skrzynki należy obudować i oznakować tabliczkami zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Wybudowana sieć wodociągową zostanie włączona (miejsce wcinki) do istniejącego wodociągu (działka  nr 1150 – ul. Podsadnia w Nurze, droga gminna wewnętrzna). Sieć wodociągowa zostanie zakończona zasuwą bądź włączona do sieci w ulicy Ogrodowej – droga gminna publiczna (w zależności, która sieć będzie pierwsza realizowana).

Podczas wykonania robót konieczne będzie zajęcie pasa drogowego drogi powiatowej 2627W.

 

Zadanie III – Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Nur ul. Brokowska i Łęg Nurski

W ramach zadania III zaprojektowano sieć wodociągową w msc. Nur ul. Brokowska i Łęg Nurski (droga powiatowa 2627W) z rur PE 100 SDR 17 Ø 160 mm o długości ok. 991,00 mb, w tym hydrantami nadziemnymi wykonanymi ze stali nierdzewnej p.poż. Ø 80 mm oraz zasuwami liniowymi odcinającymi wraz z obudową 
i skrzynką uliczną. Przyłącza wodociągowe zaprojektowano z rur  Ø 40 mm PE 100 (SDR-17) PN-10. Na przyłączach znajdować się będą zasuwy odcinające DN 40 mm. Do każdej zasuwy zaprojektowano obudowę teleskopową oraz duże skrzynki żeliwne. Wszystkie skrzynki należy obudować i oznakować tabliczkami zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Wybudowana sieć wodociągowa zostanie włączona (miejsce wcinki) do istniejącego wodociągu (działka nr 595/2 w msc. Ołtarze-Gołacze, droga powiatowa 2627W). Sieć wodociągowa zostanie zakończona zasuwą  bądź włączona do sieci u zbiegu ulicy Ogrodowej i Brokowskiej (w zależności, która sieć będzie pierwsza realizowana).

Podczas wykonania robót konieczne będzie zajęcie pasa drogowego drogi krajowej 63 oraz drogi powiatowej 2627W.

3.    Rury i armatura winny posiadać aktualną aprobatę techniczną, deklarację właściwości użytkowych i atest higieniczny dopuszczający do budowy sieci wodociągowej.

4.    Szczegółowy zakres prac oraz technologię ich wykonania zawiera dokumentacja projektowa, przedmiar robót oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, będące załącznikami do niniejszego zapytania ofertowego.

5.    Zadanie dofinansowane jest ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

6.    Przedmiot zamówienia obejmuje wszystkie czynności umożliwiające i mające na celu wykonanie przedmiotu zamówienia, w tym także:

1)     opracowanie i uzgodnienie tymczasowej organizacji ruchu na drogach publicznych na czas prowadzenia robót budowlanych,

2)     roboty przygotowawcze w postaci urządzenia, zabezpieczenia i oznakowania placu budowy,

3)     zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej,

4)     zorganizowanie i przeprowadzenie wszelkich koniecznych badań, analiz, prób, testów itp. niezbędnych przy realizacji przy realizacji przedmiotu zamówienia i/lub wymaganych przez Zamawiającego i Inspektora Nadzoru,

5)     dokonanie na własny koszt zgłoszenia o zajęciu pasa drogowego na czas robót właściwemu zarządcy drogi,

6)     przedstawienie dokumentów potwierdzających dopuszczenie do obrotu i stosowania (atestów, aprobat technicznych, certyfikatów, deklaracji zgodności, protokołów badań itp.) w robotach budowlanych, materiałów użytych do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z przepisami prawa budowlanego na każde żądanie inspektora nadzoru, a także dołączenia przedmiotowych dokumentów do dokumentacji powykonawczej,

7)     po zakończeniu robót doprowadzenie terenu budowy do stanu pierwotnego, dokonanie ewentualnej naprawy nawierzchni w przypadku jej zniszczenia, demontaż ewentualnych obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu,

8)     sporządzenie dokumentacji powykonawczej wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą.

7.  Podstawowe wymagania dotyczące robót:

1)     Wykonawca po podpisaniu umowy, a przed przystąpieniem do wykonania robót budowlanych, zobowiązany będzie do dostarczenia oświadczenia kierownika budowy o podjęciu się obowiązku kierowania budową wraz z wymaganymi załącznikami oraz uzgodnienia z Zamawiającym szczegółowego planu (harmonogramu rzeczowo-finansowego) wykonania robót.

2)     Podczas wykonywania robót należy zapewnić stałe dostarczanie wody na potrzeby mieszkańców miejscowości Nur, Łęg Nurski i Ołtarze-Gołacze. Nieuniknione krótkotrwałe przerwy w dostawie wody, zwłaszcza podczas dokonywania wcinki nowej sieci do działającego wodociągu, muszą być zgłaszane do Zamawiającego z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym umożliwiającym poinformowanie mieszkańców w sposób zwyczajowo przyjęty.

3)     Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonanych robót, bezpieczeństwo wszelkich czynności na terenie budowy, metody użyte przy budowie oraz za ich zgodność z dokumentacją projektową, STWiOR i poleceniami Inspektora Nadzoru. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.

4)     Wykonawca zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia zobowiązany jest do oznakowania miejsca budowy poprzez wystawienie Tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zgodnego z ww. rozporządzeniem.

5)     Materiały stosowane przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia powinny być fabrycznie nowe i odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu, stosowania w budownictwie zgodnie z Prawem budowlanym oraz jakościowo i gatunkowo wymaganiom określonym w STWiOR.

6)     Równoważność materiałów:

a)      W projektach budowlanych, wykonawczych, przedmiarze robót mogą występować nazwy własne, znaki towarowe lub być podane niektóre charakterystyczne dla producenta wymiary. Nie są one wiążące i można dostarczyć elementy równoważne, których charakterystyka nie jest gorsza niż parametry urządzeń czy materiałów podanych w opracowaniach projektowych. Wszelkie koszty wynikające z różnic pomiędzy urządzeniami zaprojektowanymi, a zaoferowanymi ponosi Wykonawca. Zwrot „równoważne” oznacza możliwość uzyskania efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych poprzez dopuszczenie ofert opartych na równoważnych ustaleniach.

b)     Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania materiałów równoważnych opisywanym w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót o parametrach nie gorszych od wymaganych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały. Wykonawca proponujący materiały równoważne do oferty załączy dane techniczne pokazujące, że proponowany element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i jakościowym wraz z oświadczeniem producenta że proponowane materiały są równoważne do zaproponowanego w dokumentacji co do celu jego przeznaczenia. 

c)      Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta, zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne materiałów ujętych w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.

d)     Zamawiający nie wyraża zgody, aby proponowane materiały równoważne były prototypami lub materiałami testowymi. Wymogiem bezwzględnym jest, by były to materiały sprawdzone, pracujące na innych zrealizowanych obiektach (podać obiekty w których zostały zamontowane oraz rok realizacji) przez okres nie krótszy niż 2 lata. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia działania materiału równoważnego pracującego na wskazanym obiekcie. Oferent przedstawiając rozwiązania równoważne nie może naruszyć praw osób trzecich z tytułu patentów, znaków towarowych, praw autorskich i innych oraz oświadcza, że wymagana dla realizacji przedmiotu umowy produkcja i sprzedaż nie jest prowadzona z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji.

7)     Zamawiający wymagać będzie od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z opracowanym projektem, szczególnie w zakresie efektów dostarczania wody, kosztów eksploatacji, niezawodności działania. Wykonawca musi mieć świadomość, iż możliwość zastosowania urządzeń równoważnych uzależniona będzie od ich zgodności ze wszystkimi parametrami określonymi w projekcie, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz akceptacji projektanta, inspektora nadzoru i zamawiającego.

8.    Wymagania dotyczące gwarancji:

Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia pisemnej gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane materiały na okres wskazany w formularzu ofertowym. Warunki gwarancji opisuje § 11 Projektu umowy, stanowiący załącznik nr 7 do niniejszego zapytania.

Długość okresu gwarancji stanowi jedno z kryterium oceny ofert. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia min. 36 miesięcy, licząc od dnia podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego.

9.    Wymagany termin płatności faktury – 30 dni od dnia wystawienia.

10.Termin realizacji zamówienia:

1)     Termin rozpoczęcia robót – w ciągu 5 dni od dnia protokolarnego przekazania placu budowy. Teren budowy zostanie przekazany Wykonawcy niezwłocznie po podpisaniu umowy, ale nie wcześniej niż po uzyskaniu prawomocnego zgłoszenia robót budowlanych.

2)     Termin zakończenia robót w terenie – do 31 października 2022 roku.

3)     Termin wykonania całości przedmiotu umowy – do 30 listopada 2022 r.

III. Warunki udziału w postępowaniu

1.  Wykonawcy, którzy biorą udział w postępowaniu, powinni spełniać następujące warunki:

1)     Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej Wykonawcy,

Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada odpowiednie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 200 000 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych).

2)     Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej,

Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:

a)      W okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - prawidłowo zrealizował co najmniej dwie roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 200 000 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych) każda w zakresie budowy, przebudowy, rozbudowy sieci wodociągowej wraz z dokumentem potwierdzającym, że roboty te zostały wykonane należycie.

b)     Dysponuje lub na czas realizacji zamówienia będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia tj.

-    kierownika budowy posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych lub uprawnienia równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są oni wykazać spełnienie warunków udziału w postępowaniu wspólnie.

3. W przypadku składania oferty na kilka części zamówienia warunki udziału w postępowaniu należy spełnić tylko raz.

IV. Warunki wykluczenia z postępowania

1.   Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust.1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1129 z późn.zm.), a także art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.

2.   Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

V. Poleganie na zasobach innych podmiotów

  1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
  2. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają świadczenie do realizacji którego te zdolności są wymagane.
  3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie (oświadczenie, umowa itp.) podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
  4. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
  5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału
    w postępowaniu .
  6. UWAGA: Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby .
  7. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów określonych w Rozdziale IX niniejszego zapytania.

VI. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia

  1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
  2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX ust.2 ppkt. b) i c) niniejszego zapytania, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
  3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi  wykonają poszczególni wykonawcy.
  4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

VII. Wymagania dotyczące wadium

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

VIII. Wyjaśnienie treści zapytania ofertowego

1)   Wykonawca może zwrócić się pisemnie do zamawiającego o wyjaśnienie treści niniejszego zapytania ofertowego. Zamawiający udzieli wyjaśnień nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, z zastrzeżeniem pkt.2).

2)   Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego wpłynie do zamawiającego później niż do 13 lipca 2022 r. do godz. 15.00 lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić wniosek bez rozpoznania.

3)   Ewentualna zmiana terminu składania ofert nie powoduje przesunięcia terminu, o którym mowa w pkt. 2), po upłynięciu, którego zamawiający może pozostawić wniosek o wyjaśnienie treści zapytania bez rozpoznania.

4)   Treść zapytań oraz udzielone wyjaśnienia zostaną zamieszczone na stronie internetowej: http://nur.bipgmina.pl/ w zakładce „Zamówienia publiczne powyżej 130.000 złotych” oraz przekazane jednocześnie wszystkim wykonawcom, którzy złożyli zapytania, bez ujawniania źródła zapytania.

5)   Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do zamawiającego zapytania w sprawach wymagających zachowania pisemności postępowania.

IX. Opis sposobu przygotowania oferty

1. Ofertę należy przygotować zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania
2. Wraz z ofertą należy złożyć następujące dokumenty:

a) Kosztorys ofertowy, przygotowany na podstawie przedmiarów robót, stanowiących załącznik nr 2 do niniejszego zapytania,

b) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego zapytania,

c) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego zapytania.

d) Dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego tj. 200 000 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych),

e) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – przygotowany zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszego zapytania,

f) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – przygotowany zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego zapytania,

3. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej wraz z wymaganymi podpisami Wykonawcy lub osoby upoważnionej do reprezentacji Wykonawcy.

4. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie / opakowaniu w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.

5. Koperta / opakowanie zawierające ofertę winno być zaadresowane do zamawiającego na adres podany w punkcie I niniejszego zapytania i opatrzone nazwą, dokładnym adresem wykonawcy oraz oznaczone w sposób następujący:

„Oferta na budowę sieci wodociągowej – Zadanie nr …………

nie otwierać przed 2022-07-15, godz. 13:10"

6. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z nienależytego oznakowania koperty / opakowania lub braku którejkolwiek z wymaganych informacji.

X. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert

1. Oferty należy składać do dnia: 2022-07-15 do godz. 13:00 w siedzibie zamawiającego:

Urząd Gminy Nur, ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, Sekretariat pokój nr 17.

2. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę. Zmiana, jak i wycofanie oferty, wymagają zachowania formy pisemnej.

3.  Oferty zostaną otwarte publicznie dnia: 2022-07-15 o godz. 13:10 w siedzibie zamawiającego:

Urząd Gminy Nur, ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, pokój nr 21.

XI. Przesłanki odrzucenia oferty

Oferta podlega odrzuceniu w przypadku, gdy:

1) została złożona po terminie składania ofert,

2) została złożona przez wykonawcę podlegającego wykluczeniu z postępowania lub niespełniającego warunków udziału w postępowaniu

3) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia,

4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

XII. Informacja o możliwości składania ofert częściowych

  1. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na jedno, dwa lub trzy zadania.
  2. Oferty będą rozpatrywane i oceniane w podziale na poszczególne zadania. 
  3. Warunki spełniania udziału w postępowaniu w przypadku ofert częściowych będą rozpatrywane łącznie. 

XIII. Kryteria oceny ofert i opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny ofert:

1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oraz w następujący sposób będzie oceniać oferty:

L.p.

Opis kryterium

Waga kryterium

Szczegółowy opis, wzór

Nr 1

Cena

90 %

Cn/Cof.b.x 90 = ilość punktów, gdzie:

Cn – najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych

Cof.b. – cena oferty badanej nieodrzuconej

Nr 2

Okres gwarancji

10 %

10 pkt. – od 60 miesięcy i powyżej

  7 pkt. – od 49 do 59 miesięcy

  5 pkt. – od 37 do 48 miesięcy

  0 pkt. – 36 miesięcy (gwarancja wymagana)

 

Razem

100%

Maksymalna liczba punktów – 100 pkt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt.

3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska największą liczbę punktów.

4. Cena oraz inne warunki przedstawione przez Wykonawcę nie podlegają negocjacjom na żadnym etapie postępowania.

XIV. Informacja o zakończeniu postępowania

Niezwłocznie po zakończeniu postępowania Zamawiający zamieści na stronie internetowej http://nur.bipgmina.pl/ informację o:

1)     wyborze wykonawcy albo

2)     odrzuceniu wszystkich złożonych ofert, albo

3)     niezłożeniu żadnej oferty, albo

4)     zakończeniu tego postępowania bez wyboru żadnej z ofert.

Niezależnie od zamieszczenia informacji na podanych wyżej stronach internetowych o wynikach postępowania Zamawiający poinformuje wszystkich Wykonawców biorących udział w postępowaniu.

XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy

  1. Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, które służyć będzie pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego umowy.
  2. Od wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie,
    w określonym terminie, przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy
    w wysokości: 5% ceny ofertowej brutto przedstawionej przez Wykonawcę.
  3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone jest w jednej lub kilku następujących formach:

3.1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy:

Bank Spółdzielczy w Ciechanowcu Oddział Nur 30 8749 0006 2600 0013 2000 0040

z adnotacją „Zabezpieczenie należytego wykonania umowy – Budowa sieci wodociągowej w msc. Nur ul. Ogrodowa" i/lub „Zabezpieczenie należytego wykonania umowy – Budowa sieci wodociągowej w msc. Nur ul. Brokowska" i/lub „Zabezpieczenie należytego wykonania umowy – Budowa sieci wodociągowej w msc. Nur ul. Brokowska, Łęg Nurski"

3.2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,

3.3) w gwarancjach bankowych,

3.4) w gwarancjach ubezpieczeniowych,

3.5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).

4. Sposób przekazania zabezpieczenia w formie innej niż pieniądz: Dokument potwierdzający wniesienie zabezpieczenia należy dostarczyć przed podpisaniem umowy.

5. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy nastąpi w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane, z zastrzeżeniem kwoty 30% wysokości zabezpieczenia, która pozostawiona zostanie na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady. Pozostawiona kwota zostanie zwrócona w terminie 14 dni po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji.

6. W zakresie zabezpieczenia należytego wykonania umowy obowiązują uregulowania zawarte w art. 449-453 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1129 z późn.zm.).

XVI. Pozostałe informacje

1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość:

a) do zmiany zapytania ofertowego przed upływem terminu składania ofert ,

b) zakończenia postępowania bez wyboru żadnej z ofert,

c) odwołania postępowania do momentu złożenia ofert,

d) unieważnienia postępowania, jeśli:

-   cena oferty najkorzystniejszej przekroczy kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;

-   wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, iż realizacja zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było przewidzieć w chwili wszczynania postępowania,

-   postępowanie obarczone jest wadą powodującą, że zawarta umowa będzie nieważna.

W przypadkach, o których mowa powyżej, Wykonawcy nie przysługują w stosunku do Zamawiającego żadne roszczenia odszkodowawcze.

2. Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe, o czym niezwłocznie poinformuje Wykonawcę.

3. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy nie złożyli wymaganych dokumentów lub oświadczeń bądź  złożone dokumenty i/lub oświadczenia zawierają braki, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Czynność uzupełniania dokumentów i/lub oświadczeń jest czynnością jednokrotną. Uzupełnieniu nie podlega treść oferty rozumiana jako zakres zobowiązania Wykonawcy.

4. Zamawiający może wezwać Wykonawcę w wyznaczonym przez siebie terminie do złożenia wyjaśnień dotyczących złożonych dokumentów i/lub oświadczeń.

5. Jeżeli zaoferowana cena lub koszt, lub ich istotne części składowe, wydadzą się Zamawiającemu rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia lub wzbudzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w dokumentach zamówienia, Zamawiający może zażądać od wykonawcy wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub kosztu, lub ich istotnych części składowych.

6. Odrzuceniu, jako oferta z rażąco niską ceną lub kosztem, podlega oferta wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień w wyznaczonym terminie, lub jeżeli złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają podanej w ofercie ceny lub kosztu.      

XVII. Załączniki:

Załącznik Nr 1    – formularz ofertowy,

Załącznik Nr 2    – przedmiar robót,

Załącznik Nr 3    – oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia,

Załącznik Nr 4    – oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,

Załącznik Nr 5    – wykaz robót,

Załącznik Nr 6    – wykaz osób,

Załącznik Nr 7    – projekt umowy,

Załącznik Nr 8    – specyfikacja techniczna,

Załącznik Nr 9    – dokumentacja projektowa.

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Jednostki organizacyjne

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Urząd Gminy Nur
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Beata Leszczyńska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 04 lipca 2022 12:50
Dokument wprowadzony do BIP przez: Beata Leszczyńska
Ilość wyświetleń: 627
26 lipca 2022 14:01 (Beata Leszczyńska) - Dodanie załącznika [informacja_o_wyborze.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
26 lipca 2022 14:00 (Beata Leszczyńska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
15 lipca 2022 14:41 (Beata Leszczyńska) - Dodanie załącznika [informacja_o_tresci_ofert.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)