ZAMAWIAJĄCY:
Gmina Nur
Ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur
NIP 7591624953
tel. 662 520 688, e-mail: inwestycje@gminanur.pl
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
Nur, 6 października 2025 r.
IZD.271.1.10.2025
INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA
o udzielenie zamówienia publicznego na
„Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Łomżyńskiej w Nurze”
prowadzonego w trybie otwartego zapytania ofertowego zgodnie z zasadą konkurencyjności przy przestrzeganiu Komunikatu Wyjaśniającego Komisji, dotyczącego prawa wspólnotowego obowiązującego w dziedzinie udzielania zamówień, które nie są lub są jedynie częściowo objęte dyrektywami w sprawie zamówień publicznych
(2006/C 179/02) i Wyroku Sądu z dnia 20 maja 2010 roku (Sprawa T-258/06)(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej
C 179/32 PL 3.7.2010)
Zamawiający zawiadamia, że unieważnia niniejsze postępowanie, ponieważ najkorzystniejsza oferta przekracza kwotę, jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia.
________________________________________________________________________________________________________________________________
Nur, 1 października 2025 r.
IZD.271.1.10.2025
INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na
„Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Łomżyńskiej w Nurze”
prowadzonego w trybie otwartego zapytania ofertowego zgodnie z zasadą konkurencyjności przy przestrzeganiu Komunikatu Wyjaśniającego Komisji, dotyczącego prawa wspólnotowego obowiązującego w dziedzinie udzielania zamówień, które nie są lub są jedynie częściowo objęte dyrektywami w sprawie zamówień publicznych (2006/C 179/02) i Wyroku Sądu z dnia 20 maja 2010 roku (Sprawa T-258/06)(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej C 179/32 PL 3.7.2010). W niniejszym postępowaniu przepisy Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1320 z późn.zm.) nie mają zastosowania – przedmiot zamówienia podlega tzw. „zamówieniom sektorowym” w myśl art. 7 pkt. 35) w/w ustawy, a wartość zamówienia nie przekracza kwoty progów unijnych określonych w art. 3 ust. 1 pkt. 2) ustawy.
Zamawiający zawiadamia, że w toku prowadzonego postępowania:
1. Otwarcie ofert odbyło się publicznie dnia: 2025-10-01 o godz. 10:10 w siedzibie zamawiającego: Urząd Gminy Nur, ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, pokój nr 21.
2. Zamawiający informuje, że na realizację zamówienia przeznaczył kwotę: 749 947,82 zł brutto.
3. W prowadzonym postępowaniu złożono następujące oferty:
|
Nr oferty |
Nazwa (firma) Wykonawcy |
Adres Wykonawcy |
Okres gwarancji |
Cena brutto |
|
Oferta Nr 1 |
INŻYNIERIA POLSKA Sp. z o.o. |
Ul. Domaniewska 47/10 02-672 Warszawa |
60 m-cy |
1 129 185,14 zł |
|
Oferta Nr 2 |
EKOKORD |
Ul. Jaśminowa 3 07-411 Rzekuń |
60 m-cy |
1 099 200,04 zł |
|
Oferta Nr 3 |
DRABENT |
Koplany 59 16-061 Juchnowiec Kościelny |
60 m-cy |
1 475 731,37 zł |
ZAMAWIAJĄCY:
Gmina Nur
Ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur
NIP 7591624953
tel. 662 520 688, e-mail: inwestycje@gminanur.pl
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
Nur, 30 września 2025 r.
IZD.271.1.10.2025
Do wszystkich wykonawców
ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego
WYJAŚNIENIA TREŚCI DOKUMENTACJI
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na
„Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Łomżyńskiej w Nurze”
Do niniejszego zapytania ofertowego ogłoszonego w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Nur wpłynęło następujące pytanie:
Pytanie:
Zgodnie z zapisem zawartym na stronie 4 opisu PZT: „Dokumentacja geotechniczna gruntu w załącznikach projektu”, proszę o dołączenie dokumentacji geotechnicznej.”
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że dokumentacja geotechniczna nie została sporządzona. Wykonana została odkrywka, której opis znajduje się w części opisowej projektu.
ZAMAWIAJĄCY:
Gmina Nur
Ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur
NIP 7591624953
tel. 662 520 688, e-mail: inwestycje@gminanur.pl
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
Nur, 29 września 2025 r.
IZD.271.1.10.2025
Do wszystkich wykonawców
ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego
WYJAŚNIENIA TREŚCI DOKUMENTACJI
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na
„Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Łomżyńskiej w Nurze”
Do niniejszego zapytania ofertowego ogłoszonego w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Nur wpłynęło następujące pytanie:
Pytanie:
Prosimy o określenie, które przyłącza wchodzą w zakres w/w postepowania, według dokumentacji są rozbieżności między mapą sytuacyjną a załączonym przedmiarem.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że w ramach zadania do wykonania będą przyłącza do następujących numerów działek: 538, 537, 519/2, 369/1, 368/1, 506/2, 365/2, 504/2, 363/4, 362/2, 359/4, 358/6, 357/2, 356, 500/2, 499/2, 348/2
IZD.271.1.10.2025
ZAPYTANIE OFERTOWE
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej
w ulicy Łomżyńskiej w Nurze
prowadzone w trybie otwartego zapytania ofertowego zgodnie z zasadą konkurencyjności przy przestrzeganiu Komunikatu Wyjaśniającego Komisji, dotyczącego prawa wspólnotowego obowiązującego w dziedzinie udzielania zamówień, które nie są lub są jedynie częściowo objęte dyrektywami w sprawie zamówień publicznych (2006/C 179/02) i Wyroku Sądu z dnia 20 maja 2010 roku (Sprawa T-258/06)(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej C 179/32 PL 3.7.2010)
W niniejszym postępowaniu przepisy Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1320 z późn.zm.) nie mają zastosowania – przedmiot zamówienia podlega tzw. „zamówieniom sektorowym” w myśl art. 7 pkt. 35) w/w ustawy, a wartość zamówienia nie przekracza kwoty progów unijnych określonych w art. 3 ust. 1 pkt. 2) ustawy.
Nur, wrzesień 2025 r.
I. Nazwa (firma) i adres zamawiającego:
Gmina Nur
Ul. Drohiczyńska 2
07-322 Nur
Tel. 662 520 688, Faks: 86 2779901
Adres strony internetowej: http://nur.bipgmina.pl/
Adres poczty elektronicznej: inwestycje@gminanur.pl
II. Opis przedmiotu zamówienia
1. Gmina Nur zaprasza do złożenia oferty na wykonanie budowy sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej w ulicy Łomżyńskiej w Nurze na odcinku długości 716,8 m. Odprowadzenie ścieków sanitarnych zaprojektowano do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej na terenie Szkoły Podstawowej w miejscowości Nur do istniejącej studni kanalizacyjnej ø1000 (Sist).
2. Szczegółowy zakres prac oraz technologię ich wykonania zawiera dokumentacja projektowa, przedmiar robót oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, będące załącznikami do niniejszego zapytania ofertowego.
3. Przedmiotowe zamówienie jest częścią zadania „Przebudowa infrastruktury kanalizacyjnej w miejscowości Nur” dofinansowanego ze środków uzupełniającej subwencji ogólnej na wsparcie finansowe inwestycji w zakresie kanalizacji.
4. Przedmiot zamówienia obejmuje wszystkie czynności umożliwiające i mające na celu wykonanie przedmiotu zamówienia, w tym także:
1) opracowanie i uzgodnienie tymczasowej organizacji ruchu na drodze publicznej na czas prowadzenia robót budowlanych,
2) roboty przygotowawcze w postaci urządzenia, zabezpieczenia i oznakowania placu budowy,
3) zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej,
4) zorganizowanie i przeprowadzenie wszelkich koniecznych badań, analiz, prób, testów itp. niezbędnych przy realizacji przy realizacji przedmiotu zamówienia i/lub wymaganych przez Zamawiającego i Inspektora Nadzoru,
5) dokonanie na własny koszt zgłoszenia o zajęciu pasa drogowego na czas robót właściwemu zarządcy drogi,
6) przedstawienie dokumentów potwierdzających dopuszczenie do obrotu i stosowania (atestów, aprobat technicznych, certyfikatów, deklaracji zgodności, protokołów badań itp.) w robotach budowlanych, materiałów użytych do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z przepisami prawa budowlanego na każde żądanie inspektora nadzoru, a także dołączenia przedmiotowych dokumentów do dokumentacji powykonawczej,
7) po zakończeniu robót doprowadzenie terenu budowy do stanu pierwotnego, dokonanie ewentualnej naprawy nawierzchni w przypadku jej zniszczenia, demontaż ewentualnych obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu,
8) sporządzenie dokumentacji powykonawczej wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą.
5. Podstawowe wymagania dotyczące robót:
1) Wykonawca po podpisaniu umowy, a przed przystąpieniem do wykonania robót budowlanych, zobowiązany będzie do dostarczenia oświadczenia kierownika budowy o podjęciu się obowiązku kierowania budową wraz z wymaganymi załącznikami oraz uzgodnienia z Zamawiającym szczegółowego planu (harmonogramu rzeczowo-finansowego) wykonania robót.
2) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonanych robót, bezpieczeństwo wszelkich czynności na terenie budowy, metody użyte przy budowie oraz za ich zgodność z dokumentacją projektową, STWiOR i poleceniami Inspektora Nadzoru. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
3) Wykonawca zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia zobowiązany jest do oznakowania miejsca budowy poprzez wystawienie Tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zgodnego z ww. rozporządzeniem.
4) Materiały stosowane przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia powinny być fabrycznie nowe i odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu, stosowania w budownictwie zgodnie z Prawem budowlanym oraz jakościowo i gatunkowo wymaganiom określonym w STWiOR.
5) Równoważność materiałów:
a) W projektach budowlanych, wykonawczych, przedmiarze robót mogą występować nazwy własne, znaki towarowe lub być podane niektóre charakterystyczne dla producenta wymiary. Nie są one wiążące i można dostarczyć elementy równoważne, których charakterystyka nie jest gorsza niż parametry urządzeń czy materiałów podanych w opracowaniach projektowych. Wszelkie koszty wynikające z różnic pomiędzy urządzeniami zaprojektowanymi, a zaoferowanymi ponosi Wykonawca. Zwrot „równoważne” oznacza możliwość uzyskania efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych poprzez dopuszczenie ofert opartych na równoważnych ustaleniach.
b) Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania materiałów równoważnych opisywanym w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót o parametrach nie gorszych od wymaganych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały. Wykonawca proponujący materiały równoważne do oferty załączy dane techniczne pokazujące, że proponowany element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i jakościowym wraz z oświadczeniem producenta że proponowane materiały są równoważne do zaproponowanego w dokumentacji co do celu jego przeznaczenia.
c) Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta, zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne materiałów ujętych w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.
d) Zamawiający nie wyraża zgody, aby proponowane materiały równoważne były prototypami lub materiałami testowymi. Wymogiem bezwzględnym jest, by były to materiały sprawdzone, pracujące na innych zrealizowanych obiektach (podać obiekty w których zostały zamontowane oraz rok realizacji) przez okres nie krótszy niż 2 lata. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia działania materiału równoważnego pracującego na wskazanym obiekcie. Oferent przedstawiając rozwiązania równoważne nie może naruszyć praw osób trzecich z tytułu patentów, znaków towarowych, praw autorskich i innych oraz oświadcza, że wymagana dla realizacji przedmiotu umowy produkcja i sprzedaż nie jest prowadzona z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji.
6) Zamawiający wymagać będzie od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z opracowanym projektem, szczególnie w zakresie efektów odprowadzania ścieków, kosztów eksploatacji, niezawodności działania. Wykonawca musi mieć świadomość, iż możliwość zastosowania urządzeń równoważnych uzależniona będzie od ich zgodności ze wszystkimi parametrami określonymi w projekcie, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz akceptacji projektanta, inspektora nadzoru i zamawiającego.
6. Wymagania dotyczące gwarancji:
Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia pisemnej gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane materiały na okres wskazany w formularzu ofertowym. Warunki gwarancji opisuje § 11 Projektu umowy, stanowiący załącznik nr 7 do niniejszego zapytania.
Długość okresu gwarancji stanowi jedno z kryterium oceny ofert. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia min. 36 miesięcy, licząc od dnia podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego.
7. Wymagany termin płatności faktury – 30 dni od dnia wystawienia.
8. Termin realizacji zamówienia:
1) Termin rozpoczęcia robót – w ciągu 5 dni od dnia protokolarnego przekazania placu budowy. Teren budowy zostanie przekazany Wykonawcy niezwłocznie po podpisaniu umowy, ale nie wcześniej niż po uzyskaniu prawomocnego zgłoszenia robót budowlanych.
2) Termin zakończenia robót w terenie – do 30 listopada 2025 roku.
3) Termin wykonania całości przedmiotu umowy – do 14 grudnia 2025 r.
III. Warunki udziału w postępowaniu
1. Wykonawcy, którzy biorą udział w postępowaniu, powinni spełniać następujące warunki:
1) Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej Wykonawcy,
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada odpowiednie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 500 000 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych).
2) Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej,
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) W okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - prawidłowo zrealizował co najmniej dwie roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 500 000 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych) każda w zakresie budowy, przebudowy, rozbudowy sieci kanalizacji sanitarnej wraz z dokumentem potwierdzającym, że roboty te zostały wykonane należycie.
b) Dysponuje lub na czas realizacji zamówienia będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia tj.
- kierownika budowy posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych lub uprawnienia równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są oni wykazać spełnienie warunków udziału w postępowaniu wspólnie.
3. W przypadku składania oferty na kilka części zamówienia warunki udziału w postępowaniu należy spełnić tylko raz.
IV. Warunki wykluczenia z postępowania
1. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust.1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1320 z późn.zm.), a także art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
2. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
V. Poleganie na zasobach innych podmiotów
1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają świadczenie do realizacji którego te zdolności są wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie (oświadczenie, umowa itp.) podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
4. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału
w postępowaniu .
6. UWAGA: Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby .
7. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów określonych w Rozdziale IX niniejszego zapytania.
VI. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX ust.2 ppkt. b) i c) niniejszego zapytania, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
VII. Wymagania dotyczące wadium
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 12 000,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych 00/100 złotych);
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym w Ciechanowcu Oddział w Nurze nr rachunku 30 8749 0006 2600 0013 2000 0040 z dopiskiem „Wadium Budowa sieci kanalizacji sanitarnej”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej na adres: inwestycje@gminanur.pl i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP
2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Nur
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium
w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 PZP.
VIII. Wyjaśnienie treści zapytania ofertowego
1) Wykonawca może zwrócić się pisemnie do zamawiającego o wyjaśnienie treści niniejszego zapytania ofertowego. Zamawiający udzieli wyjaśnień nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, z zastrzeżeniem pkt.2).
2) Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego wpłynie do zamawiającego później niż 4 dni przed terminem składania ofert lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić wniosek bez rozpoznania.
3) Ewentualna zmiana terminu składania ofert nie powoduje przesunięcia terminu, o którym mowa w pkt. 2), po upłynięciu, którego zamawiający może pozostawić wniosek o wyjaśnienie treści zapytania bez rozpoznania.
4) Treść zapytań oraz udzielone wyjaśnienia zostaną zamieszczone na stronie internetowej: http://nur.bipgmina.pl/ w zakładce „Zamówienia publiczne powyżej 130.000 złotych” oraz przekazane jednocześnie wszystkim wykonawcom, którzy złożyli zapytania, bez ujawniania źródła zapytania.
5) Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do zamawiającego zapytania w sprawach wymagających zachowania pisemności postępowania.
IX. Opis sposobu przygotowania oferty
1. Ofertę należy przygotować zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania
2. Wraz z ofertą należy złożyć następujące dokumenty:
a) Kosztorys ofertowy, przygotowany na podstawie przedmiarów robót, stanowiących załącznik nr 2 do niniejszego zapytania,
b) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego zapytania,
c) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego zapytania.
d) Dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego tj. 500 000 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych),
e) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – przygotowany zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszego zapytania,
f) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – przygotowany zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego zapytania,
3. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej wraz z wymaganymi podpisami Wykonawcy lub osoby upoważnionej do reprezentacji Wykonawcy.
4. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie / opakowaniu w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
5. Koperta / opakowanie zawierające ofertę winno być zaadresowane do zamawiającego na adres podany w punkcie I niniejszego zapytania i opatrzone nazwą, dokładnym adresem wykonawcy oraz oznaczone w sposób następujący:
„Oferta na budowę sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Łomżyńskiej
nie otwierać przed 2025-10-01, godz. 10:10"
6. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z nienależytego oznakowania koperty / opakowania lub braku którejkolwiek z wymaganych informacji.
X. Termin związania ofertą
1. Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni, tj. do dnia 30 października 2025 r. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
2. W przypadku, gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą wskazanego w ust. 1, Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą zwraca się jednokrotnie do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni. Przedłużenie terminu związania ofertą wymaga złożenia przez wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą
XI. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert
1. Oferty należy składać do dnia: 2025-10-01 do godz. 10:00 w siedzibie zamawiającego: Urząd Gminy Nur, ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, Sekretariat pokój nr 17.
2. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę. Zmiana, jak i wycofanie oferty, wymagają zachowania formy pisemnej.
3. Oferty zostaną otwarte publicznie dnia: 2025-10-01 o godz. 10:10 w siedzibie zamawiającego: Urząd Gminy Nur, ul. Drohiczyńska 2, 07-322 Nur, pokój nr 21.
XII. Przesłanki odrzucenia oferty
Oferta podlega odrzuceniu w przypadku, gdy:
1) została złożona po terminie składania ofert,
2) została złożona przez wykonawcę podlegającego wykluczeniu z postępowania lub niespełniającego warunków udziału w postępowaniu
3) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia,
4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
XIII. Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
XIV. Kryteria oceny ofert i opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny ofert:
|
L.p. |
Opis kryterium |
Waga kryterium |
Szczegółowy opis, wzór |
|
Nr 1 |
Cena |
90 % |
Cn/Cof.b.x 90 = ilość punktów, gdzie: Cn – najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych Cof.b. – cena oferty badanej nieodrzuconej |
|
Nr 2 |
Okres gwarancji |
10 % |
10 pkt. – od 60 miesięcy i powyżej 7 pkt. – od 49 do 59 miesięcy 5 pkt. – od 37 do 48 miesięcy 0 pkt. – 36 miesięcy (gwarancja wymagana) |
|
|
Razem |
100% |
Maksymalna liczba punktów – 100 pkt |
2. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska największą liczbę punktów.
4. Cena oraz inne warunki przedstawione przez Wykonawcę nie podlegają negocjacjom na żadnym etapie postępowania.
XV. Informacja o zakończeniu postępowania
Niezwłocznie po zakończeniu postępowania Zamawiający zamieści na stronie internetowej http://nur.bipgmina.pl/ informację o:
1) wyborze wykonawcy albo
2) odrzuceniu wszystkich złożonych ofert, albo
3) niezłożeniu żadnej oferty, albo
4) zakończeniu tego postępowania bez wyboru żadnej z ofert.
Niezależnie od zamieszczenia informacji na podanych wyżej stronach internetowych o wynikach postępowania Zamawiający poinformuje wszystkich Wykonawców biorących udział w postępowaniu.
XVI. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
1. Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, które służyć będzie pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego umowy.
2. Od wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie, w określonym terminie, przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości: 5% ceny ofertowej brutto przedstawionej przez Wykonawcę.
3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone jest w jednej lub kilku następujących formach:
3.1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy:
Bank Spółdzielczy w Ciechanowcu Oddział Nur 30 8749 0006 2600 0013 2000 0040 z adnotacją „Zabezpieczenie należytego wykonania umowy – Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Łomżyńskiej w Nurze"
3.2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,
3.3) w gwarancjach bankowych,
3.4) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
3.5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Sposób przekazania zabezpieczenia w formie innej niż pieniądz: Dokument potwierdzający wniesienie zabezpieczenia należy dostarczyć przed podpisaniem umowy.
5. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy nastąpi w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane, z zastrzeżeniem kwoty 30% wysokości zabezpieczenia, która pozostawiona zostanie na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady. Pozostawiona kwota zostanie zwrócona w terminie 14 dni po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji.
6. W zakresie zabezpieczenia należytego wykonania umowy obowiązują uregulowania zawarte w art. 449-453 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
XVII. Pozostałe informacje
1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość:
a) do zmiany zapytania ofertowego przed upływem terminu składania ofert ,
b) zakończenia postępowania bez wyboru żadnej z ofert,
c) odwołania postępowania do momentu złożenia ofert,
d) unieważnienia postępowania, jeśli:
- cena oferty najkorzystniejszej przekroczy kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
- wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, iż realizacja zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było przewidzieć w chwili wszczynania postępowania,
- postępowanie obarczone jest wadą powodującą, że zawarta umowa będzie nieważna.
W przypadkach, o których mowa powyżej, Wykonawcy nie przysługują w stosunku do Zamawiającego żadne roszczenia odszkodowawcze.
2. Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe, o czym niezwłocznie poinformuje Wykonawcę.
3. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy nie złożyli wymaganych dokumentów lub oświadczeń bądź złożone dokumenty i/lub oświadczenia zawierają braki, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Czynność uzupełniania dokumentów i/lub oświadczeń jest czynnością jednokrotną. Uzupełnieniu nie podlega treść oferty rozumiana jako zakres zobowiązania Wykonawcy.
4. Zamawiający może wezwać Wykonawcę w wyznaczonym przez siebie terminie do złożenia wyjaśnień dotyczących złożonych dokumentów i/lub oświadczeń.
5. Jeżeli zaoferowana cena lub koszt, lub ich istotne części składowe, wydadzą się Zamawiającemu rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia lub wzbudzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w dokumentach zamówienia, Zamawiający może zażądać od wykonawcy wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub kosztu, lub ich istotnych części składowych.
6. Odrzuceniu, jako oferta z rażąco niską ceną lub kosztem, podlega oferta wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień w wyznaczonym terminie, lub jeżeli złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają podanej w ofercie ceny lub kosztu.
XVIII. Załączniki:
Załącznik Nr 1 – formularz ofertowy,
Załącznik Nr 2 – przedmiar robót ,
Załącznik Nr 3 – oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia,
Załącznik Nr 4 – oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
Załącznik Nr 5 – wykaz robót,
Załącznik Nr 6 – wykaz osób,
Załącznik Nr 7 – projekt umowy,
Załącznik Nr 8 – specyfikacja techniczna,
Załącznik Nr 9 – dokumentacja projektowa.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Nur